вторник, 2 ноября 2021 г.

Конфлікти в житті людини

Конфлікти бувають прихованими і явними, але в їх основі завжди лежить відсутність узгодженості між людьми. Тому конфлікт – це відсутність узгодження між двома або більше сторонами – особами, групами.

Конфлікти – явище негативне, небажане для кожного з нас, а особливо для педагогічних працівників, оскільки саме їм частіше за інших доводиться стикатися з непорозуміннями.

Для того, щоб правильно зрозуміти причини виникнення конфліктів, уміти аналізувати їх, слід навчитися управляти ними.

Для всіх видів конфліктів характерним є:

- наявність не менше двох сторін, які контактують між собою;

- взаємонесумісність цінностей і намірів сторін;

- протиставлення діянь однієї сторони іншій і навпаки;

- поведінка, направлена на ліквідацію планів і руйнування намірів іншої сторони, щоб придбати, здобути щось за рахунок неї;

- застосування сили і примусу з метою вплинути на поведінку іншої сторони в бажаному напрямку;

- наявність емоційної напруги в стосунках між партнерами.

Основними причинами конфліктів  є:

- недоліки виховання, проявлені в грубощах, черствості, нечесності, непослідовності;

- негативні риси характеру і, перш за все, неврівноваженість, надмірна владність, неповага в спілкуванні.

Правила розв’язання конфліктних ситуацій

  • Не починайте свою промову з вислову: „Я давно вже хотів сказати...”
  • Уникайте слів «завжди» і «ніколи».
  • Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно.
  • Критикуйте лише те, що можна змінити.
  • Не порівнюйте поведінку цієї людини з поведінкою інших. Це принижує.
  • Не знищуйте індивідуальність.
  • Не приписуйте співрозмовнику того, чого він не казав. Краще не перебільшувати – можуть звинувачувати у брехні.
  • Не зосереджуйтесь на особистості суперника, активізуйте увагу на проблемі й варіантах її вирішення.
  • Не кажіть тільки про свої проблеми, дайте змогу висловитися партнеру й уважно вислухайте його.
  • Давайте людям психологічну паузу, що може зняти емоційне навантаження.
  • Прагніть щиро зрозуміти співрозмовника.
  • Свою помилку визнайте швидко і рішуче, випереджаючи можливу критику.
  • Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету й мотиви поведінки співрозмовника.
  • Зміцнюйте позитивну атмосферу у спілкуванні.
  • Перетворюйте свої проблеми на нові можливості й перспективи.
  • Відчувайте, коли потрібно відступити.
  • Безвихідних ситуацій не буває.

          Не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати й запобігати негативним наслідкам!

Дивимось корисне відео за посиланням:

Комментариев нет:

Отправить комментарий

День толерантності

  День толерантності