ЦІКАВЕ ДЛЯ БАТЬКІВ


ТРЕНІНГОВІ ВПРАВИ ДЛЯ БАТЬКІВ


ТРЕНІНГОВІ ВПРАВИ ДЛЯ БАТЬКІВ

ВПРАВА ДЛЯ РЕЛАКСАЦІЇ “ОЧИЩЕННЯ ВІД ТРИВОГ”

ris2Сідайте зручніше, закрийте очі і постарайтеся уявити собі все, що я буду говорити …
Давайте зберемо мішок. Покладемо в нього все, що заважає: всі образи, сльози, сварки, смуток, невдачі, розчарування … Зав’яжемо його і вирушимо в дорогу …
Ви вийшли з дому, де ви живете, на широку дорогу …
Шлях ваш далекий, дорога важка, мішок тисне на плечі, втомилися і стали важкими руки, ноги. О-ох! Як хочеться відпочити! Давайте так і зробимо. Знімаємо мішок і лягаємо на землю. Глибоко вдихнемо: вдих (затримати 3сек), видих (затримати 3 сек) – повторити 3 рази. Дихається легко, рівно глибоко … Ви відчуваєте, як пахне земля? Свіжий запах трав, аромат квітів наповнює дихання. Земля забирає всю втому, тривоги, образи, наповнює тіло силою, свіжістю …
Треба йти далі. Вставайте. Підніміть мішок, відчуйте – він став легше … Ви йдете полем серед квітів, стрекочуть коники, дзижчать бджоли, співають птахи. Прислухайтеся до цих звуків … Попереду прозорий струмочок. Вода в ньому цілюща, смачна. Ви нахиляєтеся до нього, опускаєте долоні в воду і п’єте із задоволенням цю чисту і прохолодну воду. Відчуваєте, як вона розтікається приємно по всьому тілу прохолодою. Усередині приємно і свіжо, ви відчуваєте легкість у всьому тілі … Добре! Увійдіть у воду. Вона приємно пестить ноги, знімає напругу і втому. Ви стрибаєте з камінця на камінець, вам легко і радісно, мішок зовсім не заважає, він став ще легшим … Різнокольорові бризки розлітаються і блискучими крапельками освіжають обличчя, лоб, щоки, шию, все тіло. Добре-е!
Ви легко перебралися на інший берег. Ніякі перешкоди не страшні! …
На гладкій зеленій травичці стоїть чудовий білий будиночок. Двері відчинені і привітно запрошує вас увійти. Перед вами грубка, можна посушитися. Ви сідаєте поруч з нею і розглядаєте яскраві язички полум’я. Вони весело підстрибують, танцюючи; підморгують вуглинки. Приємне тепло пестить обличчя, руки, тіло, ноги, … Стає затишно і спокійно. Добрий вогонь забирає всі ваші печалі, втому, смуток …
Подивіться, ваш мішок спорожнів …
Ви виходите з будиночка. Ви задоволені і заспокоєні. Ви з радістю вдихаєте свіже повітря. Легкий вітерець пестить ваше волосся, обличчя, тіло. Тіло ніби розчиняється в повітрі, стає легким і невагомим. Вам дуже добре. Вітерець наповнює ваш мішок радістю, добром, любов’ю …
Все це багатство ви несете в свій будинок. Поділіться зі своїми дітьми, рідними, друзями. (Пауза не менше 30 сек)
Тепер можете відкрити очі і посміхнутися – ви вдома і вас люблять.

ТЕСТ “СІМЕЙНА СОЦІОГРАМА”

головна
Тест “Сімейна соціограма” дозволяє виявити місце досліджуваного в системі міжособистісних відносин і, крім того, визначити характер комунікацій в сім’ї – прямий або опосередкований.
Автор: Є.Г. Ейдеміллер
Дана методика є прекрасним терапевтичним інструментом, адже допомагає батькам подивитись на ситуаціє в сім’ї «зверху» і оцінити існуючі взаємозв’язки.
Для проведення тесту досліджуваним видають бланки: на кожному бланку намальований круг діаметром 110 мм.
бланк
Члени сім’ї виконують завдання індивідуально.
Інструкція: “Перед Вами на аркуші зображено коло. Намалюйте в ньому самого себе, членів сім’ї у формі кружечків і підпишіть їх імена”.
Існує інший варіант методики, який запропонований В. В. Ткачьовим. В даному варіанті роздається три бланки із зображенням кола і інструкція звучить так: «Перед вами три кола. Кожен з них зображує вашу сім’ю на певному етапі її життя (моя сім’я до народження дитина, моя сім’я після народження дитини, моя сім’я зараз). Намалюйте в кожному з кіл себе самого і членів своєї сім’ї у формі кіл та надпишіть їх.»
Інтерпретація результатів
Існують критерії, за якими проводиться оцінка результатів тестування:
1) число членів сім’ї, які потрапили в площу кола і черговість їх зображення;
2) величина кіл;
3) розташування кіл відносно один одного, дистанція між ними – говорить про характер взаємин між членами сім’ї.
Оцінюючи результат за першим критерієм, слід зіставити число членів сім’ї, які зобразив досліджуваний з реальним. Можливо, що члени сім’ї, з якими досліджуваний перебуває в конфліктних відносинах, не потраплять у велике коло, вони будуть забуті.У той же час хтось із сторонніх осіб, тварин, улюблених предметів може бути зображений як член сім’ї.
Далі ми звертаємо увагу на величину кіл. Більше порівняно з іншими коло “Я” говорить про достатню або завищену самооцінку, менше – про знижену самооцінку. Величина кіл інших членів сім’ї говорить про їх значущість їх в очах досліджуваного.
Слід звернути увагу на розташування кіл в площі кола і по відношенню один до одного. Розташування досліджуваним свого кружка в центрі кола може говорити про егоцентричність особистості, а розташування себе внизу, осторонь від інших кіл, які символізують інших членів сім’ї, може вказувати на переживання емоційної відторгнутості .
Найбільш значимі члени сім’ї зображуються у вигляді великих за розміром кружечків в центрі або у верхній частині тестового поля.
Нарешті, велику інформацію можна отримати, проаналізувавши відстані між колами. Віддаленість одного кола від інших може говорити про конфліктні стосунки в сім’ї. Своєрідне “злипання”, коли кола нашаровуються один на один, стикаються або знаходяться один в одному, говорить про недиференційованіть “Я” у членів сім’ї, наявність симбіотичних зв’язків.
злипання
Кола можуть бути розташовані в лінійному порядку, що свідчить про формальний підхід до дослідження або відсутності теплих відносин;
лінійно
Якщо кола розташовані у вільному розташуванні, в  різній віддаленості один від одного, це свідчить про певний ступінь близькості між членами сім’ї.
вільно
Матері інколи ніби приліплюють до свого кола маленьке коло, яке означає дитину, а коло колишнього чоловіка та батька дитини може опинитися за великим колом, тобто за межами сім’ї, або взагалі зникнути.
Зустрічаються також варіанти, коли в коло поміщається обличчя члена сім’ї, таким чином формальна схема олюднюється.
Зображення членів сім’ї на трьох етапах її життя дозволяє визначити структуру сім’ї та тих осіб, які не витримали труднощів, пов’язаних з доглядом за дитиною. Важливою перевагою цієї методики також є той короткий час, протягом якого можна отримати результат і скласти уявлення про сім’ю

“ЧОТИРИ ЗОНИ ГІППЕНРЕЙТЕР”

Безымянный
Правила та обмеження обов’язково повинні бути в житті кожної дитини. Вони допомагають структурувати світ, дають відчуття стабільності. Але їх не повинно бути занадто багато, і вони повинні бути гнучкими.
Знайти золоту середину прекрасно вийшло у Ю.Б Гіппенрейтер, яка описала чотири кольорові зони поведінки дитини: зелену, жовту, помаранчеву і червону.
1. У зелену зону автор помістила все те, що дозволяється робити дитині на її власний розсуд або за бажанням. Наприклад, в які іграшки грати, в який гурток записатися, з ким дружити … Залежно від віку дитини та її особливостей.
2. Дії дитини, в яких їй надається відносна свобода, знаходяться в жовтій зоні. Їй дозволяється діяти за власним вибором, але в межах визначених обмежень. Інакше кажучи, вона може вирішувати сама, але за умови дотримання деяких правил. Наприклад, можна сісти за уроки, коли хочеш, але треба закінчити роботу до 8 години вечора.
3. В помаранчевій зоні знаходяться такі дії дитини, які загалом нами не схвалюються, але через особливі обставини зараз допускаються. Наприклад, після довгої відсутності тато приїжджає в 10 годин вечора, і дитині дозволяють не лягати спати до його появи. Або: малюк наляканий страшним сном, і мати бере його в своє ліжко, поки він не заспокоїться.
4. Нарешті, в останній, червоній, зоні знаходяться дії дитини, неприйнятні ні за яких обставин. Це наші категоричні «не можна», де не може бути винятків: не можна гратися з вогнем, ламати речі, ображати маленьких, перебігати дорогу …
На основі даного матеріалу я вирішила зробити вправу, яка допоможе батькам проаналізувати власну систему правил і подивитись зі сторони наскільки жорсткою чи навпаки м’якою вона є.
У кольоровий бланк (скачати можна тутбатьками заносяться ті правила, які діють в сім’ї дотримуючись зон, які визначила Ю. Б. Гіппентрейтер. Цей етап є досить важливий, оскільки демонструє знання правил самими батьками. В мене на тренінгу була мама, яка не могла розібратися що, куди, в яку зону писати. Як ви думаєте, якщо батькам складно орієнтуватися в правилах, то дітям як? З обговорення виявилось, що дійсно з дотриманням правил у дитини є проблеми.
Після обговорення існуючої системи правил слідує наступний етап – батькам пропонується спробувати переставити правила чи то на сходинку нижче, чи на сходинку вище. З досвіду можу сказати, що більшість батьків починають розуміти, що занадто багато «не можна» існує в житті їхньої дитини. І найголовніше – вони починають описувати способи як би змінити ситуацію.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

День толерантності

  День толерантності